dslreports logo
site

All Forums Hot Topics Gallery
spc

spacer

how-to block ads

Search Topic:
uniqs
8049
share rss forum feed

junivelli

join:2011-03-07
reply to zadigre

Re: [Eng] Router was WEP cracked. $600 in overages. What can we

said by zadigre:

said by GuiGQc:

Ce que tu dois comprendre, c'est que ce n'est pas de la faute à Vidéotron. Et tu dois être conscient de ça quand tu les appelle.

Tu leur dis: regarde, c'est de ma faute, mais 600$ c'est excessif étant donné que ce n'est pas moi qui l'a utilisé. Je vais m'assurer que la sécurité en place sera nécessaire à l'avenir. Donc charge moi juste la moitié maudite gang de crosseur, sinon je change pour Ebox.

la menace de changer de fournisseur n'est pas très bonne.
la personne devrait quand même payer... sinon vidéotron ne voudra pas faire le transfert de l'abonnement chez le revendeur.

Il a juste a aller chez bell, ou autre FAII qui utilise les lignes de bell,

GuiGQc

join:2012-02-22
Gatineau, QC
Reviews:
·ELECTRONICBOX
reply to ohmer

said by ohmer:

C'est peut être pas la faute de Vidéotron, mais common, ça n'a pas coûté 600$ fournir le service. Ils pourraient être accommodant pour une première "offense". Ça leur coûterait rien et pourrait probablement éviter de perdre le client frustré qui va partir vers la concurence.

Ouais exactement pourquoi j'avais suggérer d'appeler pour faire couper ça de moitié

JEDI

join:2005-04-11
Longueuil
kudos:1
Reviews:
·ELECTRONICBOX
·Videotron
reply to ohmer

said by ohmer:

C'est peut être pas la faute de Vidéotron, mais common, ça n'a pas coûté 600$ fournir le service. Ils pourraient être accommodant pour une première "offense". Ça leur coûterait rien et pourrait probablement éviter de perdre le client frustré qui va partir vers la concurence.

C'est sûr mais si Vidéotron chargeait ce que ça leur coûtait pour fournir leur service, les prix seraient infiniment plus bas.

Il ne faut pas se le cacher, les prix de Vidéotron pour internet sont hyper overpriced. En prennant ce service de Vidéotron, tout le monde sait qu'ils se feront toujours avoir du côté du prix, le dépassement de la limite mensuelle n'y échappant pas.

Mais tu as effectivement raison, ils risquent de perdre un client pour une niaiserie de quelques dollars. Je peux te confirmer que ça leur arrive, ils vont perdre mes parents qui ont les 3 services avec eux pour une question d'une trentaine de dollars. J'ai parlé à la rétention par principe et non, c'était carrément impossible même si ça vaut juste 30$ de se faire remplacer un terminal SD parce que Vidéotron ont fait des changements sur leur réseau causant des problèmes de compatibilité avec les très vieux illico. Bell offre le terminal HD gratis, la rétention de Vidéotron ne veut même pas remplacer un terminal SD qu'ils ont eux-mêmes rendu problématique... bye bye Vidéotron, Fibe télé vient d'être disponible chez mes parents!

GuiGQc

Gatineau, QC
Reviews:
·ELECTRONICBOX

said by JEDI:

said by ohmer:

Ils pourraient être accommodant pour une première "offense".

C'est sûr mais si Vidéotron chargeait ce que ça leur coûtait pour fournir leur service, les prix seraient infiniment plus bas.

Pas toujours, mais pour une première offence, je suis d'Accord avec ohmer de couper ça de moitié.

Cloneman

join:2002-08-29
Montreal
kudos:3
Reviews:
·Bell Fibe
·TekSavvy DSL
reply to HackedWEP

Does videotron provide any modem/routers with WEP enabled by default? Like Bell 2wire?

If so, that could weigh in in your favor, such that it could have happens to any of their customers because of their poor equipment...

In any case I would fight it by whatever means to get the bill down to something reasonable. Its become ridiculous how easily (especially wireless carriers) can bring up a huge bill for something that costs pennies to provide

InvalidError

join:2008-02-03
kudos:5

said by Cloneman:

Does videotron provide any modem/routers with WEP enabled by default? Like Bell 2wire?

AFAIK, none of the Videotron modems and MTAs I know about have any wireless or broadband routing functionality whatsoever, which makes it pretty much impossible for usage to get billed without passing through at least one piece of subscriber-provided equipment that can be blamed for it.

Wepwap

@bell.ca

Do you know for sure that someone else was in your network, did you see new devices in the router NAT table? Maybe one of the PC is infected with a nasty piece of malware or left some p2p game updater on for days or even just torrents and they are no fessing up to it ...

zadigre

join:2006-10-02
Montreal, QC
Reviews:
·ELECTRONICBOX
reply to Cloneman

said by Cloneman:

If so, that could weigh in in your favor, such that it could have happens to any of their customers because of their poor equipment...

In any case I would fight it by whatever means to get the bill down to something reasonable. Its become ridiculous how easily (especially wireless carriers) can bring up a huge bill for something that costs pennies to provide

for your information, the newer 2wire modems from Bell are configured with WPA or WPA2 for some time now.
--
SpeedCable Extreme 60 avec Electronic Box!

julienvf

join:2008-12-30
Verdun, QC
reply to HackedWEP

If you need a lawyer to reduce that bill, please feel free ton PM me. I'm actually enjoying dealing that kind of stuff with Vidéotron.

Tig

join:2006-06-29
Carrying Place, ON
Reviews:
·voip.ms
·TekSavvy DSL

2 edits
reply to HackedWEP

said by HackedWEP :

Synopsis:

One of my roommates switched the router from WPA to WEP a few months ago. Sometime around mid July, the router's WEP key was cracked, the login/password changed, and immense torrenting was begun. We have the 70Mbit TGV package.

Overage amounts to nearly $600.

We have about as much proof of it being WEP hacked as you can get. The usage pattern is hugely abnormal, with discrete start/stop dates that any idiot would identify.

Videotron refuses to compromise on the amount.

What is our recourse here? Can we take this to small claims against Videotron?

From the information provided, you seem to be the victim of a crime. So a police report is in order.
If so, and again based on your description of the circumstances, it would seem that your roommate unknowingly enabled this crime.
That's where you lose me. Is there something in your contract that that made you believe Videotron would protect you from this?
Whoever did this is very close, or within line of sight. Sniff him out and turn him in.
I think your recourse is taking steps to prevent this from reoccurring. Once that is done, explain the situation and your remedy to your ISP and seek some compassion.
As previously suggested, calling back and speaking with a different CSR may be the easiest route to get a break.
Failing that, your roommate needs to step up.

battleop

join:2005-09-28
00000
reply to HackedWEP

Your network security is your responsibility and not the ISP's. It sucks but all you can do is hope they discount it.
--
I do not, have not, and will not work for AT&T/Comcast/Verizon/Charter or similar sized company.

chosebine

@videotron.ca
reply to julienvf

said by julienvf:

If you need a lawyer to reduce that bill, please feel free ton PM me. I'm actually enjoying dealing that kind of stuff with Vidéotron.

juste pour mon information (je suis évidement pas avocat!), est-ce qu'il y a vraiment une cause dans une histoire comme ça? quel position un avocat pour prendre pour défendre une cause comme ça?

InvalidError

said by chosebine :

juste pour mon information (je suis évidement pas avocat!), est-ce qu'il y a vraiment une cause dans une histoire comme ça? quel position un avocat pour prendre pour défendre une cause comme ça?

Une des defenses probables serait de dire que ca n'a pas d'allure que Videotron laisse une facture monter aussi haut sans avertissement ou sans permettre au client de se fixer lui-meme une limite de surfacturation.

Y'a probablement pas mal de monde qui prefererait pouvoir dire: "j'accepte aucune surfacturation, coupez le service si j'atteint la limite au lieu de me laisser la depasser" ou encore: "pas plus que 10$ avant de couper le service, sur demande apres."

Ma formule preferee pour les caps c'est la reduction de vitesse apres la limite sans frais supplementaires a moins de vouloir recuperer la pleine vitesse avant l'expiration de la sur-utilisation.

chosebine

@videotron.ca

said by InvalidError:

said by chosebine :

Une des defenses probables serait de dire que ca n'a pas d'allure que Videotron laisse une facture monter aussi haut sans avertissement ou sans permettre au client de se fixer lui-meme une limite de surfacturation.

Y'a probablement pas mal de monde qui prefererait pouvoir dire: "j'accepte aucune surfacturation, coupez le service si j'atteint la limite au lieu de me laisser la depasser" ou encore: "pas plus que 10$ avant de couper le service, sur demande apres."

Ma formule preferee pour les caps c'est la reduction de vitesse apres la limite sans frais supplementaires a moins de vouloir recuperer la pleine vitesse avant l'expiration de la sur-utilisation.

ok! C'est vrai que ce serait pratique comme consommateur, mais j'ose à peine imaginer la quantité d'appels supplémentaires au support technique, les faux positifs et faux négatifs de blocage ou ralentissements, les contestations d'approbation de déblocage etc etc

TH47

join:2005-10-29

Et, le plus important: Vidéotron ferait moins d'argent.

ohmer

join:2003-08-06
Quebec, QC
Reviews:
·TekSavvy DSL
·ELECTRONICBOX
reply to chosebine

said by chosebine :

said by InvalidError:

said by chosebine :

ok! C'est vrai que ce serait pratique comme consommateur, mais j'ose à peine imaginer la quantité d'appels supplémentaires au support technique, les faux positifs et faux négatifs de blocage ou ralentissements, les contestations d'approbation de déblocage etc etc

C'est pourtant ce qui se fait à bien des endroits dans le monde pour le data sur cellulaires. Une fois le quota atteint, la vitesse est réduite.

C'est techniquement faisable. Videotron offre/offrait(?) l'augmentation de la vitesse temporaire (pendant 24h?). Si ils peuvent augmenter le profil de façon temporaire sur le modem cable, ils peuvent tout aussi bien le réduire.

InvalidError

said by ohmer:

Videotron offre/offrait(?) l'augmentation de la vitesse temporaire (pendant 24h?).

Ca s'appellait "Haute vitesse sur demande", c'etait un boost d'un niveau de vitesse avec quelques Go extra d'utilisation. Je me souviens pas si c'etait 24h ou 48h. Messemble que ca a pris le bord quand Videotron a scrappe HV Extreme/Extreme+.

InvalidError

reply to chosebine

said by chosebine :

j'ose à peine imaginer la quantité d'appels supplémentaires au support technique, les faux positifs et faux négatifs de blocage ou ralentissements, les contestations d'approbation de déblocage etc etc

Le risque de faux positifs/negatifs est pas plus eleve que le risque de se faire charger des excedents accidentels/inattendus dans le modele actuel, donc pas vraiment de changement la.

Pour la contestation des authorisations de debloquage, ca risque d'etre assez difficile de contester qq'chose que le client doit commander avant chaque depassement soit en passant par l'espace client ou par le SAC. Dans l'un cas comme dans l'autre, ca prend une verification d'identite. Par telephone, Videotron a l'enregistrement audio comme prevue et dans le cas de l'espace client ils ont la saisie du mot de passe/login que t'es pas suppose donner a personne d'autre qui pourrait etre assorti d'autres verficiations.

JEDI

join:2005-04-11
Longueuil
Reviews:
·ELECTRONICBOX
·Videotron
reply to HackedWEP

Ça serait mieux mais je ne vois quand même pas en quoi un avocat peut utiliser cet "argument". En fait ce n'est pas vraiment un argument c'est simplement une suggestion car c'est juste une autre façon, meilleure, que Vidéotron pourrait faire.

Pour à peu près toutes les compagnies avec lesquelles je fais affaire il y a toujours des choses qui pourraient être améliorées. Ça veut dire que je pourrais me défiler de toutes mes responsabilités sous ce prétexte que ça pourrait être mieux? C'était clairement indiqué quand j'ai accepté le service pourtant.

InvalidError

said by JEDI:

Ça veut dire que je pourrais me défiler de toutes mes responsabilités sous ce prétexte que ça pourrait être mieux?

Regardes ca d'un autre cote: si Videotron etait une compagnie vraiment honnete a l'ecoute de ses clients, elle devrait permettre a ses clients de choisir de ne pas risquer d'avoir a payer pour des depassements involontaires indesirables.

La plupart des moyens techniques necessaires sont deja en place pour la facturation des excedents, c'est juste que Videotron n'est pas interesse de permettre a ses clients d'eviter les risques de depassement soit en coupant le service ou en reduisant la vitesse... le profit de 2000% sur les depassements est trop tentant.

Ironie: pas mal tout le monde que je connais qui s'est plaint d'avoir depasse leur cap par 2-3 Go une couple de fois au cours de la derniere annee lors de la re-negotiation annuelle de leurs service et des contestations des hausses de tarifs ont eu des blocs de consommation gratuits et un remboursement total des excedents. C'est comique de voir que d'une part Videotron ne se gene pas pour essayer de faire payer plus a tout le monde mais que d'autre part, ils reculent presque tout de suite quand un client se plaint et menace de regarder ailleurs. Ca donne clairement l'impression que Videotron veut vraiment pas que le monde commence a regarder ailleurs.

J'espere que plus de monde va aller voir ailleurs pour forcer Bell et Videotron a faire un reality-check sur leurs prix pour pas que le monde aie a s'ostiner a chaque annee pour obtenir des prix moindrement raisonables. S'ils perdaient chacun quelques centaines de milliers de clients au profit des 3rd-party, les choses deviendraient pas mal plus interessantes... mais ca risque de prendre tres longtemps.

chosebine

@videotron.ca

Bien videotron donne les moyens nécessaires pour vérifier sa consommation au jour le jour. tu peux décider de faire attention ou de t'en sacrer et attendre la prochaine facture. Il y a des notifications par sms d'atteinte de limite, tant qu'a moi c'est suffisant. Il y a quand même une part de responsabilité personnelle la dedans.

Fardoche

join:2010-09-08

Si ton voisin se branche sur sa prise exterieur pour construire sa maison pendant que t'es en vacances et que tu recois un bill $300 plus cher, est-ce que tu vas aller te plaindre a hydro quebec en disant que tu veux pas payer parce que c'est pas de ta faute?

dragonfly

@74.198.164.x

En cas de vol de l'electricite, on n'est pas culpable selon Hydro Quebec, mais merci pour votre contribution au fil

pldube

join:2011-06-11
canada
Reviews:
·Bell Fibe
·TekSavvy Cable
·Videotron
reply to HackedWEP

Sérieux, le WAP2 est aussi facile que le WEP à cracké

WEP = 10 secondes
WEP2 = 5-6 heures si la fonction WPS est activé et que le firmware n'est pas up to date (tout les routeurs en location de Vidéotron on le WPS activé)

edit: sa donne rien de cracké un wifi quand j'ai teksavvy illimité et plus rapide que mes voisins

GRT

join:2007-10-14
canada
reply to ohmer

I fully sympathize with what you are going through and how you feel, however, you don't have much of a case here here's why:

* The user is solely responsible for securing his/her system and any use of the provided services. You have to prove that you took necessary measures to secure your connection, in this case there is clear negligence as the security was downgraded. Even if you argue the reasons, it was your responsibility to frequently check the router's status to detect any intrusion or illegal use of your connection and put a stop to it.

* When you singed up you agreed to the terms of service. The rates ARE indeed excessive and people have been fighting ISPs for so long regarding said policies, but nothing ever stopped them. You were aware of the overage rates and agreed to them and you were aware of your responsibility regarding the use of your connection.

So it all comes down to good faith now from the ISP. One major factor against you is the downgrading your router's security. Not knowing how to properly secure or set up a router or claiming convenience / speed will not hold argument in a court.

There are many ways you COULD have prevented this, so many, including properly securing your router, checking your bandwidth for unusual activity, checking your router's network page to detect any illegal connections and use, etc....... All this arguments will be used by defendants and against you.

When I'm not at home or not using my computer for an extended period I TURN OFF Wi-Fi mode in my router, shut down the function with one click, frequently check the status page and bandwidth for any unusual traffic, select a strong password, which means avoid using words, use letters / numbers, strong password and your router's strongest security settings offered, and I set my router's broadcasting to INVISIBLE, so in short, I am making it very hard to be hacked or detected. The law does NOT cover "I didn't know that".
In fact there is a saying that goes "Law does not protect ignorance" in other words you cannot use the argument that you did not know about it, it won't hold.

Sorry but I think it all comes down to good faith now from Videotron, you don't have much of a case at all considering the tweaking of your router's security which is a big argument against you.

GuiGQc

Gatineau, QC

J'pense qu'on peut tous s'entendre sur le fait que ce n'est pas de la faute de vidéotron, mais bien du client.

Mais ça ne change en rien au fait qu'il peut s'essayer.

Dampier
Phillip M Dampier

join:2003-03-23
Rochester, NY

Videotron's overlimit fees are ludicrously excessive, so I am not buying the reasoning that the customer should be on the hook for illegitimate usage.

The average customer has no idea what web security standards are the most robust and which are insecure, so holding a customer to account for that is not going to go far with me either.

This is why Internet Overcharging schemes are so unconscionable.

Start with a BBB complaint, which should get you hooked into Videotron's executive customer service department. I'd also talk to the local media, who love outrageous overbilling.

BBB: »www.bbb.org/ottawa/business-revi···qc-17699

--
Phillip M. Dampier
Editor, Stop the Cap!
»stopthecap.com

swintec
Premium,VIP
join:2003-12-19
Alfred, ME
Reviews:
·Time Warner Cable
·VoicePulse
·Sprint Mobile Br..
·RapidVPS

said by Dampier:

The average customer has no idea what web security standards are the most robust and which are insecure

They certainly will be as this becomes more common.

Also, how does the OP know a bunch of torrenting was done, after the fact?
--
Usenet Block Accounts | Unlimited Accounts

dragonfly

join:2012-09-04
reply to HackedWEP

Hey everybody, I'm the OP. I wanted to respond to a few things.

First, it's no question that Videotron provides tools to monitor usage online. We were aware of this, but since we subscribed to TGV60 in March of 2011, all of us had been keeping track of our usage fairly well, and there were few if any overages until now. Quite simply we were already being responsible in our usage and there was no need to keep an active check on things beyond our monthly bill (or so we thought).

The account is in my (ex)-roommate's name, not mine, so she's the one dealing with Videotron CS. They've been stonewalling her insisting that we pay the entire thing because "since the router was secured, it's obviously our fault". They implied that if we had lied and said our router was unencrypted, there would have been some leniency. Apparently WEP is good enough for Videotron and we are simply liars.

To talk about the usage pattern, it is abnormal in two ways. One, discrete start and stop dates where our usage jumped to a daily 4-5x of normal and stayed there. Second, for almost every day, the upload is more than the download. We assume this is due to torrenting.

Broadly, we feel that, since a bank or credit card company is quick to call and warn you about increased/abnormal usage on your account, since Videotron is evidently assigning us a $600 credit line on our bill, they should take the same precautions. We can't think of a single reason why anyone would legitimately decide a given usage (of a few gigabytes) is worth paying $600 in overages.

Everything is on the table including a small claims challenge. Again, we would argue that, since Videotron receives daily updates as to subscriber usage, they should share in some of the responsibility for damage control. A user account that exceeds normal cap usage by 4-5x should be setting off some flags somewhere.

I may be able to scan a redacted copy of the bill and usage to give you guys an idea of what happened exactly.

Thanks

swintec
Premium,VIP
join:2003-12-19
Alfred, ME
Reviews:
·Time Warner Cable
·VoicePulse
·Sprint Mobile Br..
·RapidVPS

said by dragonfly:

Broadly, we feel that, since a bank or credit card company is quick to call and warn you about increased/abnormal usage on your account, since Videotron is evidently assigning us a $600 credit line on our bill, they should take the same precautions. We can't think of a single reason why anyone would legitimately decide a given usage (of a few gigabytes) is worth paying $600 in overages.

A bank or cc calls you because they are protecting their interests because they stand to lose cash. If you want to stick with that reasoning, you check your bank and cc usage on a regular basis to minimize risk, you should take the same precautions here like you expect videotron to do??

I go days at a time using less than a gig a day and then one day I will slam through 80 gigs at once...Iwould be annoyed if my isp called me to check.

I'm not sure what sort of case you have with small claims...you would have to prove some sort of damages, I don't see any here. All I see is a case where a customer does not like the price of something after it has been consumed.
--
Usenet Block Accounts | Unlimited Accounts