dslreports logo
site

All Forums Hot Topics Gallery
spc

spacer

how-to block ads

Search Topic:
uniqs
744
share rss forum feed

thedude

@bell.ca

intrnt slower with fibertv ? internt moins vite avc fibretv?

So I'm with Bell for my phone and my internet (fiber 12) and they keep sending me those promotion if I switch to fibertv. Plus I would get a receiver on all my TVs as to having only one terminal with videotron illico and I also think I would save a little bit of money 'cause illico is freaking expensive... So my concern is this, will my internet speed be slower if I switch to fiberTV ? I'm a gamer and internet speed is pretty important for me to have a good ping when i game online.

Je suis présentement avec bell pour mon téléphone et internet (fibre 12) et je recois souvent de la promotion pour fibre télé. Je crois ça serait bon de changer pour ça parce que j'aurais un terminal sur toutes mes tv au lieu de juste 1 terminal avec vidéotron illico et aussi je crois que ça reviendrais moins cher. Mais je veux savoir avant de changer, est-ce que ma vitesse de mon internet va diminuer si je prends la télé fibre ? Je joue beaucoup aux jeux vidéos en ligne et la vitesse internet pour mon ping est très importante pour moi.

squircle

join:2009-06-23
Oakville, ON
Your sync rate is compensated for FibeTV (not "fibertv"). For example, on VDSL2, you would be synced at 35/10 or 45/10 on the 25/10 internet plan, guaranteeing that when all TVs are on, you can still reach 25/10 speeds. For the 15/10 internet plan, I believe your line is at 25/10 etc.

That being said, if you're in a FTTH area in Quebec... I'm jealous, and they would definitely compensate for TV usage in that case.

thedude

@bell.ca
Alright. 'cause I got a friend who is at Bell and is telling me I may have issue while gaming and people are watching tv...

Seb851
Future Shop Staff

join:2010-07-12
Sainte-Marthe-Sur-Le-Lac, QC
reply to thedude
Tu habite dans quelle secteur ?
--
Future Shop Staff

thedude

@bell.ca
Je suis dans montreal Est, Rosemont/Langelier.

Seb851
Future Shop Staff

Donc probablement FTTN/VDSL, donc oui tu perd de la vitesse
--
Future Shop Staff

kovy7

join:2009-03-26
kudos:8
reply to thedude
Tout depend la distance entre toi et le JWI avec la FTTN.

Martin
Premium
join:2005-05-05
@bell.ca
kudos:3
reply to thedude
Ça dépends du nombre de flux télé utilisés simultanés, si tu utilise tes 4 flux, ton internet sera au alentour de 7mbit/s ce qui est amplement pour jouer en ligne sans problème... Tu n'as pas besoin de 12mbit/s pour jouer en ligne, 2 mbit/s est amplement suffisant, c'est plus le ping qui est important.

kovy7

said by Martin:

Ça dépends du nombre de flux télé utilisés simultanés, si tu utilise tes 4 flux, ton internet sera au alentour de 7mbit/s ce qui est amplement pour jouer en ligne sans problème... Tu n'as pas besoin de 12mbit/s pour jouer en ligne, 2 mbit/s est amplement suffisant, c'est plus le ping qui est important.

Avec les profile de 55mbps et 75mbps... pense pas que son internet va etre a 7mbps... A moins qu'il est a la limite de distance du FTTN.

Martin
Premium
join:2005-05-05
@bell.ca
kudos:3
reply to thedude
Je sais ça Kovy, je parle dans le cas où il serait sur un profile de base à 29mbit/s, j'ai mis ça dans le pire des cas.

thedude

@bell.ca
Je sais que c'est pas les Mps qui est important pour la connection en ligne pour les jeux videos mais le ping. J'avais eu des problèmes il y a quelques temps à cause que je n'étais pas sur un "fast path" ou je sais pu trop, enfin mon ping est normalement en bas de 15, des fois même à 7, dépends des jours. Que mon Mps diminue si j'ai 4 tv en même temps ça me dérange pas, mais est-ce que ça va affecté le ping la tv fibre ?

thedude

@bell.ca
reply to Seb851
seb851, il faudrait je sois où pour ne pas perdre de la vitesse ? Et svp ne me dis pas plus près du JWI, je parle géographiquement dans montreal, où.

Seb851
Future Shop Staff

said by thedude :

seb851, il faudrait je sois où pour ne pas perdre de la vitesse ? Et svp ne me dis pas plus près du JWI, je parle géographiquement dans montreal, où.

Pres d'un JWI...

dans un secteur ou ils a La FTTH, comme a Sainte Marthe sur le lac, pres du stade olympique ils a la FTTH selon kovy

kovy7

reply to thedude
Anyway le ping avec FibeTV ou pas... tu devrais etre capable de jouer des jeux sans probleme... meme sur interleaved ca joue.

SLAMtech

join:2009-12-03
kudos:1
reply to thedude
Depends how far you are from the slam. Newer profiles will not slow down your internet at all watching the maximum amount of streams. 37/10 is used for fibe 15/25. 44/10 if able would be used for fibe 25 as well. 70/10 or 65/10 is used for fibe 50. As of now you can only watch 3HD/1SD live streams at the same time. Each HD stream is about 6Mb/s multicast and SD around 3. This is all for FTTN.

In some cases your line will only be able to handle 26/10 (or up to 10) with fibe TV and once you hit 3 HD streams then you will see lower speeds than 15. Speed will never go below 6Mb/s in this scenario.

On FTTH TV and and internet is completely sepetate. TV has 56Mb/s allotted to it at all times and then your internet is set to whatever you pay for.

thedude

@bell.ca
Well like specified before I don't care about my Megs/s dropping, the ping is really what's important. Will Watch 2 or 3HD channels at the same time affect it ?