dslreports logo
site

All Forums Hot Topics Gallery
spc

spacer

how-to block ads

Search Topic:
uniqs
1959
share rss forum feed

IMHERETOSTAY

join:2012-02-04
G2C0H1

[Internet] Comment utiliser ma airport Extreme avec Bell

Je viens de me faire installer le FTTH 50/50... Par contre, j'aimerais utiliser mes 2 airport extreme pour mon réseau sans fil et non le Sagemcom 2864 qui venait avec... Présentement, ça me donne un double NAT...

Quels settings dois-je mettre à off dans le "Point de connexion" pour que ça soit le Airport Extreme qui prenne en charge l'adresse ip...

Merci!!

Raphzugen13

@bell.ca
Salut,

Même avec le nouveau service Fibe de Bell, ils utilisent encore le PPPoE. Ceci est un identifiant qui te permet d'avoir une connexion. Bell permet juste une connexion par nom d'utilisateur. Si tu a Bell Télé, le fait de mettre le PPPoE sur ton AirPort pour gérer les adresses IP t'empêchera d'avoir la télé fonctionnelle. Bell n'inclut présentement aucun mode pont pour le point de connexion, et par conséquent, le seul moyen de gérer les adresses IP par ton AirPort serait de faire un PPPoE Walktrough.

Au plaisir,

Raphaël

IMHERETOSTAY

G2C0H1
Est ce que cest cette méthode que je dois utiliser??

Basically, if you do have to use an Airport Base Station as a wifi router, you will be connecting it to the Bell Modem in what is refereed to as "Bridge Mode". Thanks to Apple's Network Utility software, setting this up is very easy and quite painless. It is as simple as logging into the Bell modem (Type 192.168.2.1 in your browser), disabling the wifi, turning off the DHCP leasing, turning off any firewall (if applicable), connecting the Airport to the Bell modem with an ethernet cable (WAN port on Airport to LAN port on Bell modem), then launching the Airport Utility and creating a wireless network. Under the "Internet" tab on the Airport Utility, you connect using PPPoe and under there you put the Bell account name you have been assigned (usually starts with b1) and the password you created with Bell for the service (this information is usually found on a card the tech will give you). After that it is quite easy to create a wireless network with the Airport, set security protocols, and give the Base Station a name and password.

Merci

AsherN
Premium
join:2010-08-23
Thornhill, ON
Or you can leave the Sagecom alone and make the Airport a WAP.

IMHERETOSTAY

G2C0H1
Signal isn't strong enough on the Sagemcom...

Seb851
Future Shop Staff

join:2010-07-12
Sainte-Marthe-Sur-Le-Lac, QC
Met ton airport a mode DMZ

AsherN
Premium
join:2010-08-23
Thornhill, ON
reply to IMHERETOSTAY
said by IMHERETOSTAY:

Signal isn't strong enough on the Sagemcom...

I mean turn off the wireles on the Sagecom. Let id to the PPPoE. Connect the Airport to the Sagecom and turn al the router/firewall options on the Airport off. I dud tat with my DLink DIR-655. It is npow used strictly as a switch/WAP.

Raphzugen13

@bell.ca
reply to IMHERETOSTAY
Tu peux fermer ton wifi du Sagencom et brancher ton AirPort, et ensuite gérer le DMZ

Seb851
Future Shop Staff

join:2010-07-12
Sainte-Marthe-Sur-Le-Lac, QC
said by Raphzugen13 :

Tu peux fermer ton wifi du Sagencom et brancher ton AirPort, et ensuite gérer le DMZ

C'est ca que je voulais dire XD

Rigor_M

join:2010-09-26
Quebec, QC
reply to IMHERETOSTAY
Il n'est plus possible de mettre le L/P b1xxxx dans un appareil personnel pour mettre le sagemcom en mode "Bridge" (depuis la nouvelles mise a jour du firmware, fin janvier/debut février)

t'as 2 choix, soit le mode DMZ pour un de tes airports ou tu garde le sagemcom comme routeur et tes airports devient des points d'accès pour ton réseau sans fils.

roger392

@amazonaws.com
That's not entirely true... depends on where you are.

Worse comes to worst, buy a 4/5 port managed Gigabit switch & put it between the ONT and your router(s) - the rest is simple enough