dslreports logo
site

All Forums Hot Topics Gallery
spc

spacer

how-to block ads

Search Topic:
uniqs
3925
share rss forum feed

Martin
Premium
join:2005-05-05
@bell.ca
kudos:3
reply to mmt

Re: telephone voip

C'est pas que je les aime pas mais ils sont incapable de porter mon numéro de Blainville alors que voip.ms oui

kevvin31

join:2012-05-10

ouin je sais ils ne portent pas encore les 450, je pense que ca se fera jamais malheureusement

JoePro

join:2006-11-01
canada
reply to Martin

Les appels sortants sont toujours facturés: 0.005$ ou 0.01$ la minute, à ton choix. Pour les appels entrants, c'est pas vraiment illimité pour 5$. Il y a un cap de 3500 minutes.

JoePro

canada

Pis les # 1-800 tu es facturé entre rien et 0.0106$ la minute, à ton choix.

GuiGQc

join:2012-02-22
Gatineau, QC
reply to JoePro

said by JoePro:

c'est pas vraiment illimité pour 5$. Il y a un cap de 3500 minutes.

C'est pas mal illimité pour 95% du monde!

k2000

join:2011-01-27
Saint-Jean-Sur-Richelieu, QC

1 edit
reply to Hyrules

said by Hyrules:

Service Provider -> ITSP A ->SIP -> RegistrationPeriod
Terme de la session: 180

Physical Interfaces->PHONE1 Port
Fréquence de sonnerie: 52
Tension de la sonnerie: 90

C'est les 2 que j'ai modifier et il sont tel qu'indiqué. Tu peux aussi aller voir dans les pages antérieurs. J'ai donner 3 liens pour la configuration xboss :

»Re: telephone voip

Pour ta question non je connais pas de settings qui fait sonner plus rapidement.

Ok merci

A tu tester sa toi car les asseyer et sa prend moin temps a sonner et le son est mieu que par defaut.

Service Providers ITSP Profile A DigitMap j'ai inscrie (911|[2-9]xxxxxxxxx|1xxxxxxxxxx|011xxxxxxxxxxxx.|98*|[6-7]x*xxxxxxxxxxx.)

Mes esque c'est vraiment la que sa va celui que Freephoneline donne ?.Pour ce qui est des liens tu a donnée je les avais regarder hier.

JoePro

canada
reply to GuiGQc

said by GuiGQc:

said by JoePro:

c'est pas vraiment illimité pour 5$. Il y a un cap de 3500 minutes.

C'est pas mal illimité pour 95% du monde!

Yep, et peut-être même plus. Mais c'est juste que je trouve le concept de dire qu'un certain service est illimité mais qu'en fait il y a une limite de pré-établie.

GuiGQc

Gatineau, QC

said by JoePro:

Yep, et peut-être même plus. Mais c'est juste que je trouve le concept de dire qu'un certain service est illimité mais qu'en fait il y a une limite de pré-établie.

Ouais, c'est chien de faire de la fausse publicité comme ça.
Ça me fait pensé à l'Internet (que ce soit mobile ou résidentiel) qu'on se faisait vendre comme illimité, mais qui nous mettait un cap à 100Kbps après une certaines limite non mentionnnée.

dutox101

join:2010-01-02
reply to mmt

Est-ce que le MajicJack ou bien NetTalk sont des alternatives plus simples pour les gens qu'y veulent pas avoir à gérer des configs parce que pas assez bon techno (gens âgés)

GuiGQc

Gatineau, QC

said by dutox101:

Est-ce que le MajicJack ou bien NetTalk sont des alternatives plus simples pour les gens qu'y veulent pas avoir à gérer des configs parce que pas assez bon techno (gens âgés)

En effet, mais ça coute plus cher.
voip.ms, malgré l'avatnage d'avoir beaucoup de flexibilité et beaucoup de features, et relativement technique à configurer.

Si je me trompe pas, j'crois que FPL est relativement simple à configurer (avec des frais de 50$ pour le fichier config), mais sans frais mensuel.

dutox101

join:2010-01-02

Mais je crois que le service client doit être meillieur chez NetTalk que chez FPL ? En + NetTalk offrent les interurbains usa + Can avec plus de features que FPL...

Je sait pas mais il me semble que Majicjack ont l'air d'avoir un moins bon service clientèle...? En tout cas c'est ce que leur site me porte à croire...

xboss

join:2004-05-03
Canada
reply to mmt

Acanac pour le téléphone ne sont plus à 9.95$/mois mais à 0$

»www.acanac.ca/Phones.html

En Enfer
This account has been compromised

join:2003-07-25
Montreal, QC
kudos:4

said by xboss:

Acanac pour le téléphone ne sont plus à 9.95$/mois mais à 0$

En lisant un peu plus loin, on apprend que c'est une PROMOTION réservée aux nouveaux abonnés seulement. S'ils s'abonnent pour 3 mois au DSL ou câble, ils auront 3 mois de service téléphonique gratuit, ensuite ils vont payer 10$/mois s'ils ont leur ATA ou 20$ si c'est Acanac qui leur fourni.
Si t'es client actuel d'Acanac, t'as pas droit à cette promo.

Les gars, quand c'est une PROMOTION, mentionnez-le. On s'entend mieux après ça.

said by GuiGQc:

Si je me trompe pas, j'crois que FPL est relativement simple à configurer (avec des frais de 50$ pour le fichier config), mais sans frais mensuel.

Ça dépend de ton utilisation. Des appels effectués hors des grands centres urbains, c'est 2 cenne la minute. Donc oui, pas de frais mensuels fixes, mais des frais à l'utilisation.
--
Tell your children over dinner, "Due to the economy, we are going to have to let one of you go."

k2000

join:2011-01-27
Saint-Jean-Sur-Richelieu, QC
reply to mmt

J'ai reçu ce courriel de freephoneline (fongo) et me demande ce qui demande de changer pour le obi100.Avez vous reçu ce email la ?.

Dear Customer,

Because you purchased a VoIP Unlock Key from Dell Voice or Freephoneline, we're writing to let you know that the configuration settings for your VoIP Unlock Key are now available online for easy reference. We recommend you review the required settings and best practices for your third party SIP clients (such as ATAs, softphones, or PBXes). View the configuration settings now.

Please note that starting March 30, 2013, incorrectly configured SIP clients may experience service disruption until their configurations settings are corrected.

To maintain our quality of service, these guidelines may change from time to time. You will be notified a minimum of 7 days prior to any setting changes. Please ensure your contact information is up to date. Verify your contact details today.

If you'd prefer a pre-configured home phone solution, you may be interested in Fongo Home Phone. Learn more about Fongo Home Phone.

Talk freely,

The Fongo Team

VoIP Unlock Key Credentials

Support
posted this on Feb 07 12:53

Version 1.01

The Freephoneline VoIP Unlock Key provides sip credentials that can be used to configure any SIP client to work with the Freephoneline service. Please review the following Freephoneline guidelines to set up your SIP client. Failure to follow the required guidelines will result in account suspension followed by a notification email. Once your configuration adheres to the guidelines, service will be restored.

These guidelines may change over time - if and when they are changed freephoneline users will be notified at the email address used for account login a minimum of 7 days prior to the changes being required. Please ensure your contact information is accurate by visiting your account profile on freephoneline.ca.
Required Settings

SIP Server:

voip.freephoneline.ca

Alternative SIP Server:

voip2.freephoneline.ca

Transport:

UDP

Port:

5060
Notes:

It is always best to use the DNS name for your SIP server as our infrastructure is always expanding/changing/being maintained. The IP addresses which you register to will change over time.
Use of Fongo SIP Servers that are not listed in this document will result in your account being suspended.

Registration Interval:

3600 seconds (1 hour)

Registration Expiry:

3600 seconds (1 hour)

Failed Registration Re-Try Interval:

120 seconds
Recommended Settings

STUN/ICE:

Disable

NAT Mapping Enabled:

Yes

NAT Traversal:

Enable sending Keep-Alives only:

on Grandstream HT-701 ATAs this setting is “no, but send keep-alive”

Keep Alive Message:

NOTIFY or a UDP PING Packet

For Linksys/Cisco devices, use ‘Nat Keep Alive Msg’ = $NOTIFY or $PING
Never use REGISTER as your Keep Alive message

Keep Alive Interval:

20 seconds*

*Audio may be affected if this value is adjusted
Notes:

The above settings can be used to configure your SIP client to function in common home network configurations. Since there a thousands of home network configurations, it is impossible for us to provide a single set of parameters that will always work. As a VoIP Key purchaser, it’s expected that you have knowledge of your network and how to configure your SIP client properly.

Freephoneline does not offer STUN server. However, you may use a public one if your wish.

RTP Settings

Supported Codecs:

g711-u (uLAW) and g729

Suggested RTP Packet size (psize):

0.020 - This ensures audio packets every 20 milliseconds, achieving better quality (trade-off: bandwidth)
Notes:

The above settings are used by your ATA to determine how the audio will be encoded/decoded across the Fongo network.

Additional Information for users with multiple SIP clients on their network

If you use multiple VoIP providers or SIP clients, including Dell Voice or Fongo Mobile on the same network you may encounter issues if your router does not support UPNP.