dslreports logo
site
 
    All Forums Hot Topics Gallery
spc

spacer




how-to block ads


Search Topic:
uniqs
736
share rss forum feed


Immer
Gentleman
Premium
join:2010-01-07
Evans, GA
kudos:8

[Raiding] My fellow Raid leaders...

I'd like an addon that allows me to start a /readycheck from in-game and also messages our Facebook raiders...
--
Intelligence is no substitute for Character.



Rhenai

join:2010-09-07
Elkhorn, NE
kudos:1

/shudder

In my world, Facebook = major unfriendly boss

I avoid that at all costs
--
“Amor Fati – “Love Your Fate”, which is in fact your life.”



Immer
Gentleman
Premium
join:2010-01-07
Evans, GA
kudos:8

lol... well, good for you. I suppose the majority of raiders probably would need something to pop up for them on YouTube as well as Facebook... will need to research this further, lol.
--
Intelligence is no substitute for Character.



puppy

join:2010-01-28

1 recommendation

reply to Immer

Haha you mean raiders that are looking at facebook during a reset and therefore not ready for the next attempt?

Need to do a TV popup as well then!



Bamafan2277

join:2008-09-20
Jeffersonville, IN
reply to Immer

Internet enabled shock colars would work quite well. Raid leader issues checks and anyone who fails to respond gets shocked into submission.



Mordred

join:2013-01-02
reply to Immer

I think the shock collars are the way to go. Could even have them start off with a low current when you are standing in something bad. Then have it get stronger and stronger the longer you are in the puddle of doom.



puppy

join:2010-01-28

I guess world first teams work more like this...


Jobbie
Keep It Simple
Premium
join:2010-08-24
Mexico
kudos:5

The game Candy Crush has made so many wipes possible is not even funny.

Right Antonica?
--
When on dangerous ground maneuver, when on deadly ground fight.



Carpie

join:2012-10-19
united state
kudos:4

LoL. Raiding while also using your iPad is a definite no-no.



puppy

join:2010-01-28

said by Carpie:

LoL. Raiding while also using your iPad is a definite no-no.

But... but... I'm reading strats and rotations to help my performance in raid!!


JB
Stay Gold
Premium
join:2009-05-14
kudos:1
reply to Immer

I guess I'm out of line when I expect my raiders to actually pay attention while we raid.



Immer
Gentleman
Premium
join:2010-01-07
Evans, GA
kudos:8

said by JB:

I guess I'm out of line when I expect my raiders to actually pay attention while we raid.

yes you are! this thread is for leaders of casual raiders only!!!! lol.

forum was dead yesterday afternoon, so I posted something silly. Most of my raiders (wife included) who tab out do so when I have to explain the mechanics of the fight to someone who has never seen the fight (we do that a lot)... it gets worse when they tell me "I haven't done LFR, what do I need to know?".
--
Intelligence is no substitute for Character.


s1deout
Geek4Life
Premium
join:2003-12-10
Troy, OH
kudos:2

2 recommendations

reply to JB

Cut scene - Casual 10man raid on Horridon
Dialogue - Raid Lead explaining the fight

RL - Okay so Tank 1 puts boss on triangle marker / tank 2 picks up adds reverse that each door. - raid stacks on purple marker except on charge then run to star marker - any questions?

Vent Raid - all you hear is the silence of the soon to be dead!!!

RL - Okay readycheck - good - pull!!!

Healer 1 - OMG tank you are too far from me!!!!
DPS2 - What do i do when i get charge??
RL - WTF - move if you get charged!!!
DPS2 - I did I moved to the tank!!!
RL - OMG SRSLY!!!
Tank1 - I am dead I need a Brez!!!
Healer 2 - ADDS!!!! I GOT ADDS ON ME!!!!!
DPS1 - Damn the boss has a big hit box!!!
DPS3 - FFS can we get this stupid marker out of my way!!! How can I DPS the boss when I cant see him because of the marker!!!
Healer 1 - I am dead.
Healer 2 - I am dead.
Tank1 & 2 - I am dead.
RL - Alright wipe it
DPS4 - What do we do on charge again?
DPS5 - Can I get a mass rez?? I need to check Farmville!!!

Vent Raid - all you hear is the steady thump of the RL's head on the desk.



navymaverick

join:2011-07-21
Papillion, NE
kudos:3

said by s1deout:

Cut scene - Casual 10man raid on Horridon
Dialogue - Raid Lead explaining the fight

RL - Okay so Tank 1 puts boss on triangle marker / tank 2 picks up adds reverse that each door. - raid stacks on purple marker except on charge then run to star marker - any questions?

Vent Raid - all you hear is the silence of the soon to be dead!!!

RL - Okay readycheck - good - pull!!!

Healer 1 - OMG tank you are too far from me!!!!
DPS2 - What do i do when i get charge??
RL - WTF - move if you get charged!!!
DPS2 - I did I moved to the tank!!!
RL - OMG SRSLY!!!
Tank1 - I am dead I need a Brez!!!
Healer 2 - ADDS!!!! I GOT ADDS ON ME!!!!!
DPS1 - Damn the boss has a big hit box!!!
DPS3 - FFS can we get this stupid marker out of my way!!! How can I DPS the boss when I cant see him because of the marker!!!
Healer 1 - I am dead.
Healer 2 - I am dead.
Tank1 & 2 - I am dead.
RL - Alright wipe it
DPS4 - What do we do on charge again?
DPS5 - Can I get a mass rez?? I need to check Farmville!!!

Vent Raid - all you hear is the steady thump of the RL's head on the desk.

Sounds like LFR.


DarkLogix
Texan and Proud
Premium
join:2008-10-23
Baytown, TX
kudos:3
reply to Immer

WHAT I'm NOT supposed to work on my home iscsi array when you're explaining?

I still need to replace that 1 barracuda drive with a constellation
And I'm really wanting to go ES.3 instead of ES.2 and to go to 4TB drives instead of 2TB drives.

Oh well money is holding me back anyway.



Caelharrad

join:2012-04-13
Fenton, MO

1 recommendation

reply to s1deout

said by s1deout:

Cut scene - Casual 10man raid on Horridon
Dialogue - Raid Lead explaining the fight

RL - Okay so Tank 1 puts boss on triangle marker / tank 2 picks up adds reverse that each door. - raid stacks on purple marker except on charge then run to star marker - any questions?

Vent Raid - all you hear is the silence of the soon to be dead!!!

RL - Okay readycheck - good - pull!!!

Healer 1 - OMG tank you are too far from me!!!!
DPS2 - What do i do when i get charge??
RL - WTF - move if you get charged!!!
DPS2 - I did I moved to the tank!!!
RL - OMG SRSLY!!!
Tank1 - I am dead I need a Brez!!!
Healer 2 - ADDS!!!! I GOT ADDS ON ME!!!!!
DPS1 - Damn the boss has a big hit box!!!
DPS3 - FFS can we get this stupid marker out of my way!!! How can I DPS the boss when I cant see him because of the marker!!!
Healer 1 - I am dead.
Healer 2 - I am dead.
Tank1 & 2 - I am dead.
RL - Alright wipe it
DPS4 - What do we do on charge again?
DPS5 - Can I get a mass rez?? I need to check Farmville!!!

Vent Raid - all you hear is the steady thump of the RL's head on the desk.

"The Department of Defense regrets to inform you that your sons are dead, because THEY WERE STUPID." Best line of dialogue in Top Gun, and seems to apply pretty well here.


navymaverick

join:2011-07-21
Papillion, NE
kudos:3
reply to Immer

When I read Immer's dictation of that event I vizualize the Family Guy version of the cast of TNG.



stvnbrs
Premium
join:2009-03-17
Cary, NC
kudos:5
reply to Immer

What about asking them to turn on background sound? This will allow you to do a readycheck and others hear it. Also, wouldn't twitter be a good way? Perhaps post strats for upcoming bosses on guild website and use that to notify when you are about to start with the message box? Just some suggestions.
--
Goggalor: "Freedom of speech is not freedom of asshattery."



Immer
Gentleman
Premium
join:2010-01-07
Evans, GA
kudos:8

said by stvnbrs:

What about asking them to turn on background sound? This will allow you to do a readycheck and others hear it. Also, wouldn't twitter be a good way? Perhaps post strats for upcoming bosses on guild website and use that to notify when you are about to start with the message box? Just some suggestions.

yeah, I also have learned to say in vent "alright, let's get a readycheck" for those who might be tabbed out. This thread was mostly just for fun. I try to keep the atmosphere on the casual side while pushing for better and better performance while "in combat". It's a delicate balance but we've been catching up at a nice pace. Looking forward to working solely on ToT with ToES on farm (and the occasional MSV/HoF just for alts/fun on off-nights).
--
Intelligence is no substitute for Character.


navymaverick

join:2011-07-21
Papillion, NE
kudos:3
reply to Immer

I would like to sub to Immer's RSS feed.



Immer
Gentleman
Premium
join:2010-01-07
Evans, GA
kudos:8

1 edit

...could you imagine what Immer's twitter feed would look like? /shudder.

edit: it would be soo boring, lol
--
Intelligence is no substitute for Character.



Jobbie
Keep It Simple
Premium
join:2010-08-24
Mexico
kudos:5

Click for full size
Relevant


Immer
Gentleman
Premium
join:2010-01-07
Evans, GA
kudos:8

so awesome!



DarkLogix
Texan and Proud
Premium
join:2008-10-23
Baytown, TX
kudos:3

I've heard news that the snail boss's minions are invading Houston.



Carpie

join:2012-10-19
united state
kudos:4

said by DarkLogix:

I've heard news that the snail boss's minions are invading Houston.

Yeah I got a pm from you with a hyperlink to this but it just brings me to a "page not found"?
--
Absölution -- 6/6 MSV, 4/6 HoF, 0/4 ToES, 1/12 ToT
Pride and Ego -- 6/6 MSV, 5/6 HoF, 2/4 ToES, 1/12 ToT


DarkLogix
Texan and Proud
Premium
join:2008-10-23
Baytown, TX
kudos:3

said by Carpie:

said by DarkLogix:

I've heard news that the snail boss's minions are invading Houston.

Yeah I got a pm from you with a hyperlink to this but it just brings me to a "page not found"?

Oh guess you're not able to view the forum that must not be named.
--
»www.change.org/petitions/create-···imcity-4