dslreports logo
site

All Forums Hot Topics Gallery
spc

spacer

how-to block ads

Search Topic:
uniqs
29
share rss forum feed

InvalidError

join:2008-02-03
kudos:5
reply to HackedWEP

Re: [Eng] Router was WEP cracked. $600 in overages. What can we

said by HackedWEP :

Videotron refuses to compromise on the amount.

What is our recourse here?

Been there ~10 years ago when overage was $20/GB and it took about four hours of arguing on the phone to get them to drop 2/3 of the charges.

In my case though, the reason I went over is because Videotron had moved their usage reporting page without disabling/redirecting the old version of the page to the new one so i was dosing my downloads based on bogus usage data.

So if it took me four hours to get only 2/3 of charges lifted when Videotron definitely deserved some/much of the blame, you are likely unconditionally screwed if you told them you had a practically open AP.

hey

@videotron.ca

tu avais le temps d’être responsable et d'aller voir ta consommation sur le site web, c'est ton problème. En plus, sur l'espace client de Videotron, tu peux demander à être averti par email et message texte rendu à 50% ou 75% ou 90% et même toute cocher afin d’être aviser si tu télécharge trop. Tout était écrit dans les conditions, alors tu es responsable à 100%, donc paye et change ton password wifi et met le en WPA2.

RomVL

@videotron.ca
reply to InvalidError

said by InvalidError:

said by HackedWEP :

Videotron refuses to compromise on the amount.

What is our recourse here?

Been there ~10 years ago when overage was $20/GB and it took about four hours of arguing on the phone to get them to drop 2/3 of the charges.

In my case though, the reason I went over is because Videotron had moved their usage reporting page without disabling/redirecting the old version of the page to the new one so i was dosing my downloads based on bogus usage data.

So if it took me four hours to get only 2/3 of charges lifted when Videotron definitely deserved some/much of the blame, you are likely unconditionally screwed if you told them you had a practically open AP.

That's two different issue here... Videotron changed configuration which lead to an overusage for you. Unfortunately, the probleme of HackedWEP as not been caused by Videotron in any way... his roommate decided to use a flawed security protocole (WEP) that can be hacked in 30 seconds...

For your issue, fill a complaint, or at least talk to a supervisor. Maybe they can reduce the amount of the bill, but don't dream about all charge being credited since the fault is all yours... You can also check with your insurance, many home insurance cover those kind of thing...

HackedWEP

@videotron.ca
reply to hey

Discuter et disputer la question de la responsabilité ne m'interesse pas. Videotron ont les moyens de communiquer l'usage abnormel avec leur clientele, mais ils refusent, pour des raisons inconnus (mais devinables, quand-meme).

Je cherche les experiences des gens qui ont poursuivis une disputation avec Videotron pour l'usage excessif, et ont gagné leur cas. C'est tout. Merci pour votre comprehension.

JEDI

join:2005-04-11
Longueuil
kudos:1
Reviews:
·ELECTRONICBOX

said by HackedWEP :

Discuter et disputer la question de la responsabilité ne m'interesse pas. Videotron ont les moyens de communiquer l'usage abnormel avec leur clientele, mais ils refusent, pour des raisons inconnus (mais devinables, quand-meme).

Je ne suis pas un fan de Vidéotron mais cette fois je ne crois pas qu'ils ont tort. C'est ta responsabilité et Vidéotron te fournit les moyens nécessaires pour vérifier ta consommation toi-même avec la page web en plus des alertes par e-mail quand tu atteins certains niveaux de consommation. Désolé mais si tu n'a rien fait en ignorant tout ça, c'est uniquement de ta faute et non celle de Vidéotron.

Vu que Vidéotron a mis en place tous les outils nécessaires à ta disposition, je ne vois pas pourquoi ils devraient espionner individuellement la consommation des gens pour trouver des variations. Ce n'est pas en rejettant toujours la responsabilité sur les autres qu'on avance, tu dois accepter les conséquences de tes gestes (quoique c'est plutôt ton coloc dans ce cas qui est à blâmer).